Gyakran ismételt kérdések
 

Gyakran Ismételt Kérdések

Miért kell borajánló?  Miért jó nekem, ha értékelem a borokat?

Hitvallásunk szerint teljesen mindegy, hogy milyen plecsni van a boron, milyen borversenyt nyert, hány pontra értékeli Robert Parker, mit ír róla a szakíró vagy mennyibe kerül. Egy dolog számít igazán: hogy a borisszának ízlik-e. Az ízlés viszont nagyon szubjektív dolog. 2014-ben kezdtünk el a különböző rendezvényeinken visszajelzéseket gyűjteni a borokról, amelyekből mára egy több, mint tízezer értékelést tartalmazó adatbázist gyűjtöttünk össze. Erre alapozva egy - big data alapú, matematikai modelleken nyugvó - ajánlórendszer segítségével olyan bort tudunk ajánlani a felhasználónknak, amelyet még nem ivott, de nagy valószínűséggel ízleni fog neki. Így tesz a netflix is a filmekkel, vagy az amazon a vásárolandó tételekkel… Drága sorsjegy egy ismeretlen termelő egész palack borát megvenni ahhoz, hogy csalódjunk. Csalódni nem jó dolog, az általunk választott borban sem.

Hány bort kell értékelnem ahhoz, hogy borajánlást kapjak?

A válasz egyszerű: minél többet értékelsz, annál biztosabb, jobb, relevánsabb ajánlást kapsz a jövőben. Az ajánlórendszer jelenleg 0.93-as béta verzióban (jelentsen az bármit is) van. Minél több bort értékelsz, minél változatosabb módon (egyaránt olyan tételeket amelyek ízlettek, illetve nem ízlettek), az ajánlórendszer annál relevánsabb borokat ajánl majd neked.

Korábban értékeltem már borokat terroirclub-os és/vagy mitiszol-os rendezvényen. A rendszer figyelembe veszi ezeket a múltbeli értékeléseket?

Igen, amennyiben ugyanazzal az email címmel regisztrálsz, mint amit akkor is használtál. Ha ezt megteszed, akkor a korábbi értékeléseid nem vésznek kárba és azokat is fel tudjuk használni, amikor bort ajánlunk Neked.

Mikor kapok ajánlást?

Legközelebb 2017. november 18-án, a Mitiszol Fesztiválon

Miért jó nekem, ha értékelem a kóstolt borokat?

Miért hármas skálán lehet csak értékelni?

E célra létezik 100-as, 20-as, 10-es, 5-ös skála is. Abban hiszünk, hogy ennél sokkal letisztultabb a valóság, sokkal egyszerűbben megválaszolható és megválaszolandó az a kérdés, hogy ízlett-e a bor: "Igen, ízlett, szívesen innám máskor is" vagy "Hááát, nem volt rossz, semmi különös, nem tudom eldönteni", vagy éppen "Nem ízlett, legközelebb inkább mást innék."

Nyomon tudom követni, hogy miket kóstoltam, miket értékeltem?

Jelenleg a rendszer a 0.93-as verziónál jár, később feltétlenül lesz ilyen funkciója is. Kóstolásaid eredményei (smiley-k) benne maradnak a rendszerben, így ha később visszatérsz a honlapra, belépés után megtalálod azokat, illetve ha már visszajeleztél a múltban, akkor azok eredményei (színes smiley-k formájában (látszanak).

Ez egy app?

“There is an app for that…” Nem, ez (még) nem app, ez egy reszponzív weboldal, ami majdnem úgy viselkedik, mintha app lenne. Két dolgot érdemes tenni: 1) belépni (vagy regisztrálni előre - úgy hogy az oldal emlékezzen Rád, illetve 2) hozzáadni a főképernyőhöz / kedvencekhez (a böngészőtől függően).

Ha ízlett egy bor, hogy tudom megvásárolni legegyszerűbben?

A webshopunkban. Ha egy bevásárló kocsi ikon-ját látod a bor neve mellett, akkor a bor nevére kattintva megtalálod a bort a webshop-ban.

Megváltozott az email címem, mit csináljak?

Feltétlenül érdemes jelezned felénk, mert a múltbéli értékeléseid is hozzájárulnak ahhoz, hogy minél relevánsabb ajánlást kapj. Feltétlenül írd meg nekünk az előző email címedet, hogy összevezethessük a korábbi és a jelenbeli értékeléseidet.